مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1395 ساعت 13:112016-09-04سياسي

نظریه ای جدید در حوزه معماری مساجد نقد می شود


اجلاسیه نهایی نظریه خانه کعبه، الهام بخش در طراحی نیایشگاه مطلوب اسلامی از سوی هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" به نقل از روابط عمومی دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره، اجلاسیه نهایی نظریه خانه کعبه، سلول بنیادی در طراحی مساجد راهبردهای مفهومی و راهکارهای عملی برای معماری نیایشگاه های مطلوب با همکاری کمیته دستگاهی کرسی های نظریه پردازی دانشگاه علم و صنعت برگزار خواهد شد.

عبدالحمید نقره کار ارائه دهنده این نظریه بومی اسلامی در تشریح آن گفت: رویکردهای معاصر غربی به عالم و آدم و فلسفه هنر و خلق آثار معماری مبتنی بر مکاتب بشری و بریده از وحی الهی، دچار بحران در معرفت شناسی و شکاکیت و نسبی گرایی در مجموع مباحث علوم انسانی و از جمله معیارهای حسن شناسی و زیبایی شناسی شده است.

نتیجه چنین رویکرد هایی پوچ گرایی و هرج و مرج (نیهیلیسم و آنارشیسم) در حوزه خلق آثار هنری و معماری است.

وی افزود: اما مکتب اسلام، مبتنی بر (کلام الهی و سنت معصومین (س)) به عنوان مکتبی جامع و مانع، خطا ناپذیر و تکاملی با دو بال حکمت نظری و حکمت عملی خود، هم اصول فرازمانی و فرامکانی (راهبردی ـ مفهومی) و هم (راهکارهای عملی) برای خلق آثاری شایسته انسان ارائه نموده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظریه ای جدید در حوزه معماری مساجد نقد می شود

نظریه ای جدید در حوزه معماری مساجد نقد می شود