مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1395 ساعت 14:152016-09-04پزشكي

افزایش بیماری های قلبی و عروقی در میان جوانان


معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر امری بسیار مهم و ضروری به شمار می رود، گفت: سرانه مصرف شیر و ماهی در کشور پایین بوده در حالی که توجه به تغذیه سالم در کاهش احتمال ابتلا به بیماری ها مؤثر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، محمدباقر لاریجانی در دومین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره تغذیه ایران، اظهار داشت: در دنیا به دلیل بیماری های غیرواگیر سالانه مردم زیادی گرفتار می شوند به طوری که 38 تا 39 میلیون مرگ و میر به دلیل این بیماری ها گزارش می شود.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد مرگ های زودرس در افراد زیر 70 سال در دنیا رخ می دهد، گفت: این مسأله باعث می شود اکونومی کشورها تحت تأثیر قرار گیرد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت در مورد کاهش بیماری های غیرواگیر که بیماری هایی همچون دیابت، سرطان و قلبی و عروقی در صدر آن قرار دارد را در نظر گرفته و کشور ما نیز در این راستا گام هایی برداشته است.

لاریجانی کم تحرکی، مصرف چربی های اشباع شده و نمک را از فاکتورهای ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی عنوان داشت و گفت: شرایط بیماری های غیرواگیر در ایران نسبت به سایر کشورها خوب نیست و از این لحاظ می توان گفت پای ریسک هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بیماری های قلبی و عروقی در میان جوانان

افزایش بیماری های قلبی و عروقی در میان جوانان