مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1395 ساعت 09:362016-09-05سياسي

سیدجواد طباطبایی: روشنفکری ایران فاقد پشتوانه است/ آثارم تحت تأثیر هگل نیست


سیدجواد طباطبایی از اندیشمندان غرب گرا می گوید: نمی توان هیچ یک از آثارم را هگلی دانست و البته بیشترین تأثیر را نیز از کسی گرفته ام که فعلاً نمی توان نامی از او برد! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آیین و اندیشه "، تازه ترین شماره خردنامه همشهری، گزارشی از اعتقادات سیدجواد طباطبایی در قالب پرسش و پاسخی ساده طباطبایی و هگل آورده است که در ادامه می آید: سیدجواد طباطبایی در پاسخ به این سؤال که آیا مباحث شما هگلی است یا نه، گفته است: نه، به هیچ عنوان شاید در قسمت هایی هگلی بوده است اما نه در تمام بحث هایم نویسنده باید بتواند در شرایطی خاص به شکلی بنویسد که هم همه چیز را گفته باشد و هم نگفته باشد.

به نظرم از دهه 60 شمسی برخی سعی داشتند با تفسیر هگل نشان دهند که فاشیسم بر شانه های او آمده است و در واقع از طریق پوپر این شکل از هگل را وارد ایران کردند و گمان داشتند که به سادگی اثبات کرده اند چون فاشیسم با هگل همراه است، پس می توان با برجسته کردن نقطه ای مقابلش و انتقاد از هگل به تثبیت نقطه ای مقابل برسند.

بنابراین بنا شد هر آنچه در نظر آنها به درد نخورد و با آرای آنها در تضاد است هگلی بنامند.

همین مسئله را به دکتر داوری و من نیز نسبت داده اند اما تمام این حرف ها به این دلیل بود که آنها هگل نخوانده و آن را نفهمیده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیدجواد طباطبایی: روشنفکری ایران فاقد پشتوانه است/ آثارم تحت تأثیر هگل نیست

سیدجواد طباطبایی: روشنفکری ایران فاقد پشتوانه است/ آثارم تحت تأثیر هگل نیست