مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1395 ساعت 13:112016-09-05بين الملل

حذف وهابیت سعودی از کنفرانس اهل سنت در چچن


وهابیت سعودی از فهرست کنفرانس اهل سنت و جماعت که هفته گذشته در چچن برگزاری شده بود، حذف گردید تا خشم وهابیون برانگیخته شود.

- "، روزنامه الاخبار چاپ بیروت در گزارشی به تشریح اتفاقات رخ داده در کنفرانس چچن می پردازد که با حضور علمای اهل سنت، هفته گذشته در پایتخت چچن برگزار شد.

این روزنامه گزارش کرد که این کنفرانس، نگرانی و احساس خطر بسیاری در خاندان سعودی حاکم بر کشور عربستان ایجاد کرد.

به نوشته الاخبار، در این کنفرانس بین المللی علمای اهل سنت جهان اسلام برای اولین بار در معرفی اینکه اهل سنت و جماعت چه کسانی هستند؟ از درج مکتب وهابیت و مفتی های وهابی در راس اهل سنت و جماعت امتناع کردند.

علی مراد می نویسد: به نظر نمی رسد کنفرانسی که هفته گذشته در شهر گروزنی پایتخت چچن تحت نام اهل سنت و جماعت چه کسانی هستند برگزار شد، برای کسانی که به آنان گوشه و کنایه زده است، به آسانی گذشته؛ بخصوص شیوخ سعودی و همچنین مبلغ قطری-مصری، یوسف القرضاوی و اقماری که در مدار آنها می چرخند.

این کنفرانس از سوی رمضان قدیروف ، رییس جمهوری چچن و با حضور احمد الطیب ، شیخ الازهر مصر و بیش از 200 روحانی و مبلغ و مفتی از سراسر کشورهای عربی و مسلمان برگزار شد تا پس از سه روز بحث و مناقشه بین علمای اهل سنت اینگونه به موضوعات و سوالات مطرح شده پاسخ گوید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف وهابیت سعودی از کنفرانس اهل سنت در چچن

حذف وهابیت سعودی از کنفرانس اهل سنت در چچن