مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1395 ساعت 06:552016-09-06فرهنگي

پیشنهاد استفاده از «جناب خان» در سینما


فریدون جیرانی در یادداشتی درباره جناب خان مطلبی را نوشته و استفاده از این عروسک را در سینما پیشنهاد کرده است.

- فریدون جیرانی در یادداشتی با عنوان از جمع عروسک ها تا عروسک تنها ، درباره جناب خان مطلبی را نوشته و استفاده از این عروسک را در سینما پیشنهاد کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این کارگردان سینما و تلویزیون در ابتدای این یادداشت آورده است: ورود عروسک ها به برنامه های تلویزیون اگر چه مسبوق به سابقه بود و قبل از انقلاب کارهای عروسکی راه افتاده بود، اما در دهه ی 60 عروسک ها بهانه ای شدند تا تلویزیون خشک و عبوس آن روزها را تغییر دهند.

زمان جنگ بود و مسئولان تلویزیون از تولید برنامه های شاد پرهیز داشتند و اصلا در آن تاریخ محدوده ی برنامه های شاد روشن نبود.

در چنین وضعیتی عروسک هایی از دل جُنگی بیرون آمدند که مجموعه ی "مدرسه ی موش ها" را شکل دادند، ترانه را با اندکی حرکات موزون با عروسک آوردند، آن هم در فضایی که واژه "ترانه" در رادیو و تلویزیون گفته نمی شد.

ترانه ای که در مدرسه ی موش ها خوانده شد، گر چه شعر ساده ای برای بچه ها داشت اما ریتم تند موسیقی آن می توانست همراه با حرکات نیمه موزون عروسک ها، بچه ها را برقصاند، شادی که مجموعه ی مدرسه موش ها و بعد فیلم "شهر موش ها" با عروسک ها آوردند گر چه کنترل شده بود، اما در آن تار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد استفاده از «جناب خان» در سینما

پیشنهاد استفاده از «جناب خان» در سینما