مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1395 ساعت 09:302016-09-07اقتصادي

پژو- سیتروئن؛ برنده پسابرجام


با انعقاد قرارداد 400میلیون یورویی ایران خودرو و پژو و پس از آن امضای قرارداد همکاری میان سایپا و سیتروئن، برخی منتقدان که امروز تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا علیه قراردادهای جدید نفتی لباس رزم بپوشند و دولت را از اجرای آن بازدارند، - به سراغ قراردادهای جدید منعقد شده در صنعت خودرو ایران رفته و این بار قرارداد خودروسازان ایرانی را با گروه پژو سیتروئن مورد هدف قرار داده اند تا بلکه از این طریق بر طبل مخالفت های خود درباره کارهای مثبت دولت بکوبند و اجازه ندهند میوه شیرین برجام از درخت آن چیده شود.

البته با توجه به ریشه یی که گروه خودروسازی پژو و سیتروئن در ایران دارد و رنو هم به توسعه فعالیت های خود پرداخته می توان گفت که برنده اصلی برجام در صنعت خودرو، فرانسوی ها بوده اند.

آنها معتقدند چون گروه پژو سیتروئن در روزهای سخت تحریم ایرن خودرو را تنها گذاشته نه تنها باید غرامت پرداخت کند بلکه بهتر است ایران خودرو به تلافی آن برخورد، رابطه خود را با این شرکت فرانسوی قطع کرده و شریک تجاری دیگری را برگزیند.

امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران اما نظر دیگری دارد و معتقد است قرارداد ایران خودرو با پژو و سایپا با سیتروئن در نوع خود قرارداد مناسبی است که می تواند ایران خودرو را به لحاظ تکنولوژی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژو- سیتروئن؛ برنده پسابرجام

پژو- سیتروئن؛ برنده پسابرجام