مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1395 ساعت 10:252016-09-07سياسي

برخورد با مشمولان فراری


برقراری ارتباط سامانه ها در سرعت بخشیدن به فرایند شناسایی و معرفی مشمولان غایب نقش بسزایی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صداو سیما"، سردار "محمد شرفی" در خصوص اقدامات پلیس پیشگیری ناجا در برخورد با مشمولان فراری، افزود: به موجب ماده 1 قانون خدمت وظیفه عمومی، به منظور دفاع از استقلال، تمامیت ارضی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جان و مال و نوامیس مردم، کلیه اتباع ذکور کشور به جز کسانی که از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف هستند،در شمول قانون خدمت وظیفه عمومی بوده و باید خدمت دوره ضرورت را انجام دهند.

وی افزود: از سوی دیگر در مواد 10 و 58 مکرّر، 63 مکرّر و مواد دیگر، محدودیت های اجتماعی و تنبیهاتی برای مشمولان غایب و فراری در کشور در نظر گرفته شده و اعمال محرومیت های اجتماعی بیشتر برای آنان خوشبختانه موجب مراجعه بخشی از مشمولان غایب برای تعیین تکلیف به رده های وظیفه عمومی نسبت به روشن کردن وضعیت خود شده است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: حسن اجرای قانون مذکور، وظیفه نیروهای مسلح و دیگر مبادی ذیربط مندرج در قانون است و هم اندیشی، همکاری و تلاش همه جانبه، در اجرای مطلوب قانون مثمرثمر است.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی نقش برجسته ای در این میان دارد، گفت: شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان فراری، بررسی و شناسایی آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد با مشمولان فراری

برخورد با مشمولان فراری