مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 شهریور 1395 ساعت 18:412016-09-08فرهنگي

اهتمام معین به تکمیل لغت نامه نامش را ماندگار کرد


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مراسم بزرگداشت زنده یاد استاد معین در استان گیلان گفت: نام دکتر محمد معین، همواره در ضمیر اهل فرهنگ و هنر و سرلوحه نام ادیبان شهیر این مرز و بوم حک شده است و هرگز از خاطره ها محو نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو"، در پیام علی جنتی که عصر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت زنده یاد استاد محمد معین در آستانه اشرفیه توسط فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان قرائت شد، آمده است: چهره های ماندگار عرصه فرهنگ، ستارگان درخشانی هستند که در آسمان علم و ادب و فرهنگ می درخشند و در این سپهر، زنده یاد دکتر محمد معین درخشش ویژه ای دارد.

در ادامه این پیام گفته شده: افسوس که دست روزگار به این نابغه بزرگ چندان فرصتی نداد تا بتواند تمامی تجربیات و اندوخته های علمی خود را به نمایش بگذارد و چراغ عمرش زودتر از آنچه گمان می رفت، به خاموشی گرایید اما خدمات ارزنده او به فرهنگ ایران ، نام و یادش را در قلب ها ماندگار کرده است .

در ادامه پیام علی جنتی گفته شده: بی تردید دکتر معین از تبار دانشمندانی است که دانش را نه برای اخذ مدارک تحصیلی و کسب مادیات بلکه برای اقناع ذهن جستجوگر خویش و تکمیل و پیشرفت دایره دانش و خدمت به فرهنگ این مرز و بوم فرا گرفته بود؛ انس او با استادش مرحوم علی اکبر دهخدا و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهتمام معین به تکمیل لغت نامه نامش را ماندگار کرد

اهتمام معین به تکمیل لغت نامه نامش را ماندگار کرد