مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1395 ساعت 11:412016-09-10دانش

یک دانشجوی مخترع ایرانی موفق به ساخت دستگاه دُزمتری اشعه ایکس شد


دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به ساخت دستگاه دُزمتری اشعه ایکس شد.

- اخبار دانشگاهی را از کانال اخبار دانشگاهی SNN.

ir" دنبال کنید سعید ظریف قاسمیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو" در مشهد در خصوص دستگاه دُز متری اشعه ایکس گفت: دستگاه دزمتری اشعه ایکس وسیله ای است که در اتاق های رادیولوژی مورد استفاه قرار می گیرد و کاربرد بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به این نکته که متاسفانه این دستگاه در ایران ساخته نمی شود، بیان داشت: به همین دلیل مجبور هستیم این دستگاه را از خارج از کشور وارد کنیم و با توجه به قیمت بسیار بالای آن، امکان خرید دستگاه را با مشکل مواجه می کند.

این مخترع دانشجو ضمن اشاره به این موضوع که نمونه خارجی این دستگاه بیش از سه میلیون تومان است، تصریح کرد: این نمونه ای که موفق به ساخت آن شدم چنانچه به تولید انبوه برسد حدود 400 هزار تومان قیمت گذاری خواهد شد، بنابراین نسبت به نمونه خارجی خود قیمت مناسبی دارد.

قاسمیان ادامه داد: علاوه بر قیمت بالای نمونه خارجی این دستگاه، نحوه استفاده کردن آن نیز دشوارتر است به طوری که یک مانیتور باید بر روی صفحه مربوطه نصب و کارشناس رادیولوژی از طریق آن اقدام به کنترل و اندازگیری کند؛ اما دستگاهی که من ساخته ام توسط امواج وای فای بر روی تبلت وصل می شود و کارشناس در اتاق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک دانشجوی مخترع ایرانی موفق به ساخت دستگاه دُزمتری اشعه ایکس شد

یک دانشجوی مخترع ایرانی موفق به ساخت دستگاه دُزمتری اشعه ایکس شد