مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 شهریور 1395 ساعت 20:252016-09-10اقتصادي

چینی ها بزرگترین پالایشگاه نفت ایران را می سازند


معاون وزیر نفت با تشریح توافق نهایی ایران و ساینوپک چین برای توسعه پالایشگاه آبادان، اعلام کرد: اجرای فاز اول این پروژه پالایشگاهی با 1.

2 میلیارد دلار به زودی آغاز می شود.

- عباس کاظمی در گفتگو با مهر در تشریح تازه ترین توافق نفتی ایران و چین، گفت: توافق نهایی با شرکت ساینوپک چین به منظور اجرای فاز اول توسعه، بهینه سازی و بهبود فرآیند تولید در پالایشگاه آبادان به عنوان بزرگترین پالایشگاه نفت ایران حاصل شده است.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه بر اساس این توافق جدید یکی از شرکت های زیرشاخه ساینوپک چین مسئول اجرای فاز اول توسعه پالایشگاه نفت آبادان شده است، تصریح کرد: کاهش تولید نفت کوره، افزایش ظرفیت تولید بنزین و گازوییل با استاندارد یورو چهار از مهمترین اهداف اجرای این طرح پالایشگاهی است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در خصوص بار مالی اجرای این پروژه جدید پالایشگاهی هم اظهار داشت: برای فاز اول به حدود یک میلیارد و 200 میلیون دلار منابع مالی نیاز است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه آخرین مراحل مذاکره با بانک مرکزی چین به منظور بازگشایی خط اعتباری این طرح پالایشگاهی انجام شده است، تاکید کرد: پیش بینی می شود تا آذر ماه سال جاری عملیات اجرایی این طرح نفتی توسط چینی ها آغاز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چینی ها بزرگترین پالایشگاه نفت ایران را می سازند

چینی ها بزرگترین پالایشگاه نفت ایران را می سازند