مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1395 ساعت 08:252016-09-17سياسي

خاطرات دسته اول یکی از زندانیان گوآنتانامو


اسیری رهایی یافته با نام 695 از ناگفته های زندان گوآنتانامو و بگرام می گوید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صداوسیما"، دکتر محمدعلیشاه موسوی با اصالتی افغان در برنامه "هم قصه شبکه یک سیما" گفت: جزو هیچ گروه و فرقه ای نبودم تنها پزشکی بودم از نیروهای مجاهد افغانستان.

وی گفت: افغانستان کشوری مسلمان با اعتقادات خاص خود است و من از شهر "پکتیا"ی این خاک هستم که در سال 1356 شمسی با سپری کردن دوران جوانی به دانشگاه رفتم.

علیشاه موسوی یادآور شد که در سال 57 همزمان با کودتای کمونیستی به همراه دیگر هم دوستانش ترک تحصیل کرده و برای مقابله با شورشیان روس تا سال 71 به مبارزه پرداخت، او در آن سال ها مسئولیت سرپرستی جهادگران را تحت عنوان پزشک مجاهدان برعهده داشت که البته بارها زخمی شد و هنوز تیری در گردن به عنوان یادگاری دوران نبرد حدود 30 سال است که او را همراهی می کند.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران محمدعلیشاه موسوی به دانشگاه علوم پزشکی تهران وارد شده و تحصیلات خود را در رشته پزشکی ادامه داد، پایان تحصیلات وی با حاکمیت طالبان در افغانستان همراه شد، بعدها پس از حادثه 11 سپتامبر تصوراتش از افغانستان این گونه بود که برای فعالیت نیروهای ائتلاف فضای مناسبی فراهم آمده اما حقیقت چیز دیگری بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاطرات دسته اول یکی از زندانیان گوآنتانامو

خاطرات دسته اول یکی از زندانیان گوآنتانامو