مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1395 ساعت 12:402016-09-17بين الملل

واگذاری ریاست جنبش نم از روحانی به مادورا


هفدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در حالی روزهای شنبه و یک شنبه هفته جاری در جزیره مارگاریتا ونزوئلا برگزار می شود که این جنبش وارد پنجاه و پنجمین سال فعالیت خود می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد که اوایل شهریورماه 1391 در تهران برگزار شد ریاست این جنبش از مصر به تهران منتقل شد.

در آن زمان محمد مرسی اولین رییس جمهوری مصر پس از وقوع بهار عربی در این کشور در سفری یک روزه و کوتاه برای شرکت در اجلاس سران به تهران آمد و ضمن سخنرانی در این اجلاس ریاست جنبش را به مدت 3 سال به تهران واگذار کرد.

طبق روال معمول ریاست این اجلاس توسط کشورهای عضو سه ساله است و قرار بود که ایران در شهریور 1394 ریاست این اجلاس را به ونزوئلا واگذار کند و هفدهمین اجلاس سران این جنبش در کاراکاس برگزار شود، ولی به دلیل تحولات داخلی این کشور آمریکای لاتین و عدم آمادگی کاراکاس برای برگزاری اجلاس سران، برگزاری این اجلاس یک سال به تعویق افتاد و ریاست ایران بر این جنبش به مدت یک سال دیگر تمدید شد.

در نهایت بر اساس تصمیم مقامات ونزوئلایی بنا شد تا اجلاس سران را در 27 و 28 شهریورماه در جزیره مارگاریتا برگزار شود.

در همین چارچوب اواخر مردادماه وزیر امور خارجه ونزوئلا به تهران آمد و از محمدجواد ظریف و دکتر حسن روحانی برای شرکت در این اجلاس دعوت ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری ریاست جنبش نم از روحانی به مادورا

واگذاری ریاست جنبش نم از روحانی به مادورا