مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1395 ساعت 15:112016-09-18فرهنگي

یک شاعر آیینی: شعر آیینی عطر ناب کوچه باغ اهل بیت است


شاعر شعر باد زانو می زند سرودن شعر در رابطه با خاندان پیامبر را عطر نابی توصیف می کند که از ذهن شاعر از کوچه باغ اهل بیت تراوش می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از مشهد، موسیقی زبانی جهانی دارد و می توان از آن در راه ترویج فرهنگ رضوی بهره گرفت؛ از همین رو موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی از این زبان برای ترویج فرهنگ رضوی بهره جسته و تاکنون آهنگ ها و کلیپ های مختلفی برای امام رضا(ع) تولید کرده است.

امسال به مناسبت دهه کرامت کلیپی با عنوان باد زانو می زند به همت این موسسه تهیه و رونمایی شد؛ کلیپی که حسام الدین سراج شعر مریم سقلاطونی درباره امام رضا(ع) را خوانده، محمد حق گو آهنگسازی و جمیل عامل صادقی آن را تدوین کرده است.

در این روزهایی که عید ولایت زینت بخش لحظاتمان است با مریم سقلاطونی شاعر این کلیپ گفت وگو کرده ایم.

وی در رابطه با شعر آیینی می گوید: به نظر من هر شاعری با توجه به احساسش در هر وادی که دوست دارد شعر میگوید، اما هیچ لذتی برای یک شاعر بالاتر از این نیست که در وصف اهل بیت شعر بسراید، چراکه دستاورد این سرودن معنویت است که برای شاعر به ارمغان می آید.

شاعر شعر باد زانو می زند شعر آیینی را شعر ماندگار می داند و تصریح می کند: اهل بیت توجه بسیاری به شعر و شاعران داشته اند و شاعرانی چون کمیت بن زید بن خیس اسدی کوفی و دعبل خزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک شاعر آیینی: شعر آیینی عطر ناب کوچه باغ اهل بیت است

یک شاعر آیینی: شعر آیینی عطر ناب کوچه باغ اهل بیت است