مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1395 ساعت 12:552016-09-24اجتماعي

روز غار پاک در تقویم زیست محیطی ثبت می شود


مدیرکل ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست بابیان اینکه حفاظت از غارها مستلزم همکاری دستگاه های متعدد اجرایی است، گفت: در سطح وسیعی از جامعه دیگر موضوع حفاظت از غارها موضوع ناشناخته ای نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست اصغر مبارکی در تشریح اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفاظت از غار ها با تاکید بر ارزش های زیستی غارها گفت: به منظور هماهنگی آن ها از سال 89 کارگروه غارشناسی کشور با مسئولیت این تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش غارها محدود به آثار تاریخی و ساختارهای زمین شناختی نمی شود بلکه به عنوان زیستگاه های مهم وحساس نقش موثری در تنوع زیستی ایفا می کنند، اظهار کرد: گونه های اندمیک متعددی در غارها زندگی می کنند و زندگی گروه های مهمی از حیات وحش مانند خرس ها، پلنگ ها وخفاش ها وابسته به غار است.

مبارکی ادامه داد: خفاش ها با بیش از پنجاه گونه شناسایی شده در کشور بزرگترین جمعیت پستانداران کشور را از لحاظ تنوع تشکیل می دهند که اثرات و خدمات اکولوژیکی آن ها در بیرون از غار شامل موارد مهمی مانند دخالت ونقش موثر در گرده افشانی گیاهان به ویژه بیابانی، تعدیل جمعیت حشرات، مبارزه طبیعی با آفات گیاهی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز غار پاک در تقویم زیست محیطی ثبت می شود

روز غار پاک در تقویم زیست محیطی ثبت می شود