مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1395 ساعت 10:012016-09-27اقتصادي

دو آمار متضاد دولتی از جهت تورم


آمارهای «بانک مرکزی» نشان می دهد نرخ تورم نقطه به نقطه در شهریورماه به 9/5 درصد رسیده است و طی سه ماه تابستان سال جاری روند صعودی داشته است.

- آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد نرخ تورم نقطه به نقطه در شهریورماه به 9/5 درصد رسیده است و طی سه ماه تابستان سال جاری روند صعودی داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، روزنامه حامی دولت دنیای اقتصاد از تناقض آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار انتقاد کرده است: آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد نرخ تورم نقطه به نقطه در شهریورماه به 9/5 درصد رسیده است و طی سه ماه تابستان سال جاری روند صعودی داشته است؛ اما بررسی دیگر نهاد آماری نشان می دهد که نرخ تورم نقطه به نقطه از نگاه مرکز آمار ایران در شهریورماه به 6/7 درصد رسیده و نسبت به ماه قبل از آن روند کاهشی داشته است.

این اختلاف نظر باعث شده که دو نگاه تورمی در تابستان مشاهده شود؛ روندی که می تواند سیاست گذار اقتصادی را برای بررسی وضعیت مهم ترین شاخص اقتصاد با ابهام روبه رو کند.

گزارش شاخص بهای مصرف کننده بانک مرکزی در شهریورماه نشان می دهد که تورم نقطه به نقطه پس ازطی کردن سه ماه روند صعودی به 5/ 9 درصد رسیده است.

مطابق بررسی ها، اگر نرخ تورم ماهانه در مهر ماه بیش از یک درصد باشد، نرخ تورم نقطه به نقطه به سطح دو رقمی بازخواهد گشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو آمار متضاد دولتی از جهت تورم

دو آمار متضاد دولتی از جهت تورم