مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1395 ساعت 16:002016-09-30اقتصادي

کلید فرار از تهدیدات جمعیتی در دست خانواده های پنج نفره


اکنون و پس از گذشت 6 دوره سرشماری 10 ساله در ایران، در شرایطی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 آغاز شده است که برخی رخدادها نظیر تغییر سیاست های کلان جمعیتی، - پیشرفت ابزار و تکنولوژی های ارتباطی، تحولات جدید جمعیتی ایران از نظر کمیت و کیفیت و.

فرصت و تهدیدهای متفاوتی را پیش روی جمعیت کشور گذاشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک جدا از وضعیت ساختاری سرشماری که بیشتر ناظر بر کمیت و کیفیت انجام سرشماری است، موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه کرد، آسیب شناسی سرشماری های صورت گرفته در دوره های گذشته و نیز بررسی وضعیت فعلی جمعیت در ایران است.

این موضوع مشخص می کند جمعیت و ویژگی های وابسته به آن، چه فرصت و تهدیدهای را در آینده برای ایران رقم می زند؟ دکتر محمد میرزایی عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و رییس انجمن جمعیت شناسی ایران در مورد انجام سرشماری های متوالی در کشور و ضرورت آن به تابناک گفت: هدف از انجام سرشماری های نفوس و مسکن این است که از اطلاعات آن در برنامه ریزی های کلان کشوری استفاده شود و بزرگ ترین کاربرد داده ها جمعیتی نیز برای سازمان برنامه و بودجه است که از آن برای برنانه ریزی های خود استفاده می کند.

به نظر من انجام سر شماری در همان فواصل 10 ساله کافی است و 5 ساله کردن سرشماری ها ضمن بالا بردن هزینه ها اثر قابل ذکر دیگری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلید فرار از تهدیدات جمعیتی در دست خانواده های پنج نفره

کلید فرار از تهدیدات جمعیتی در دست خانواده های پنج نفره