مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1395 ساعت 18:252016-09-30اقتصادي

توضیحات وزیر صنعت درباره توافقنامه ایدرو و رنو


وزیر صنعت معدن و تجارت پیرامون توافقنامه ای که امروز بین ایدرو و رنو به امضا رسید گفت: این توافق در دو مرحله تعریف شده که در مرحله اول، یک هزار دستگاه خودرو در سال تولید می شود و در مرحله دوم به 300 هزار دستگاه خواهد رسید .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایرنا، محمد رضا نعمت زاده در حاشیه نمایشگاه خودرو پاریس افزود:خودروهای مزبور با احتساب تولیدات فعلی مانند ال 90 و ساندرو، در مجموع به سالیانه 500 هزار دستگاه می رسد .

نعمت زاده چارچوب توافق نامه امضا شده بین ایدرو و رنو را خوب توصیف کرد و گفت: این توافق بعد از 10 ماه مذاکره به سرانجام رسید که منجر به سرمایه گذاری خوب در صنعت خودروسازی کشور می شود.

وی اضافه کرد: اکنون مذاکره ادامه دارد تا در سه تا چهار ماه آینده، همه قراردادها و توافق های جزیی در بخش تحقیق و توسعه طراحی های جدید، ساخت موتورهای کم مصرف و تولید گیربکس های اتوماتیک نهایی شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت امضای توافق و قراردادهای همکاری با خودرو سازان خارجی از جمله رنو، حاصل توافق برجام است که فضای بین المللی را برای همکاری های صنعتی ایران با سایر کشورهای فراهم کرده است.

نعمت زاده افزود: براساس توافق انجام شده بین ایدرو و رنو، این خودرو ساز فرانسوی به میزان 60 درصد و شرکت ایرانی 40 درصد سرمایه گذاری مشترک خواهند داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات وزیر صنعت درباره توافقنامه ایدرو و رنو

توضیحات وزیر صنعت درباره توافقنامه ایدرو و رنو