مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1395 ساعت 16:012016-10-02بين الملل

قتل دست کم 50 نفر در اعتراضات ضد دولتی اتیوپی


پلیس اتیوپی در منطقه ارمیا برای متفرق کردن معترضان ضد دولتی در یک مراسم مذهبی گاز اشک آور و تیرهوایی شلیک کرد که دست کم 50 تن در ازدحام جمعیت ناشی از فرار مردم، - کشته شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری رویترز، در دو سال گذشته در منطقه ارمیا اعتراضات پراکنده ای برگزار شده که ابتدا ناشی از اختلافات بر سر زمین بود و سپس به اعتراضات ضد دولتی کشیده شد.

از اواخر سال 2015 میلادی شدت این اعتراضات بیشتر شده و تاکنون تعدادی از معترضان در جریان درگیری با پلیس کشته شده اند.

امروز (یکشنبه) هزاران تن از مردم برای عید شکرگزاری "اریچا" در شهر بیشوفتو واقع در 40 کیلومتری جنوب آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی گرد هم آمده بودند.

آنها شعار "ما آزادی نیاز داریم" و " ما عدلات نیاز داریم" سر دادند و سخنرانی بزرگان جوامع در این فستیوال را که ظاهراً روابط نزدیکی با دولت دارند، مختل کردند.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای رسیده، برخی معترضان پرچم سرخ، سبز و زرد جبهه آزادی ارمو را تکان می دادند؛ گروهی شبه نظامی که دولت آن را یک سازمان تروریستی می داند.

بنا بر اعلام شبکه اسکای نیوز، هنگامی که پلیس اتیوپی برای متفرق کردن مردم گاز اشک آور و تیرهوایی شلیک کرد، مردم فرار کردند و ازدحامی را به وجود آوردند که طبق آمار اولیه دست کم 50 تن ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قتل دست کم 50 نفر در اعتراضات ضد دولتی اتیوپی

قتل دست کم 50 نفر در اعتراضات ضد دولتی اتیوپی