مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1395 ساعت 22:312016-10-02فرهنگي

کمبود 8 هزار سالن سینما در کشور


طبق استاندارد جهانی به ازای هر 10 هزار نفر باید یک سالن سینما وجود داشته باشد که درمجموع هشت هزار سالن سینما مورد نیاز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الله ایوبی شامگاه یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه مازندران، قدمت سینمای ایران را 116 سال بیان کرد و آن را متفاوت از سینمای هالیوود دانست.

وی اظهار داشت: سینماگران ایران سالانه موفق به کسب 300 جایزه جهانی با تولید 100 فیلم می شوند درحالی که دیگر کشورها با تولید هزار فیلم یک پنجم موفقیت ما را کسب نمی کند.

ایوبی، ساخت سینماهای جدید را در کشور ضروری دانست و گفت: حدود هزار شهر کشور فاقد سینما هستند که باید در این زمینه برنامه ریزی و حمایت صورت گیرد.

معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: طبق استاندارد جهانی به ازای هر 10 هزار نفر باید یک سالن سینما وجود داشته باشد که درمجموع به هشت هزار سالن سینما نیاز داریم.

وی ادامه داد: این درحالی که است که اکنون 450 سینما در کشور وجود دارد و باید نسبت به ساخت سالن سینما اقدام کنیم زیرا درامد بالایی دارد.

ایوبی، درآمد سینماهای ایران را در نیمه اول سال جاری 115 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این درامد در دولت قبلی سالانه بین 20 تا 25 میلیارد تومان بوده است و پیش بینی می شود میزان درامد تا پایان سال جاری به 150 میلیارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود 8 هزار سالن سینما در کشور

کمبود 8 هزار سالن سینما در کشور