مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1395 ساعت 17:012016-10-04بين الملل

نوبل فیزیک 2016 به سه فیزیکدان انگلیسی تبار رسید


دانشگاه سلطنتی علوم سوئد برندگان نوبل فیزیک2016 را معرفی کرد و سه فیزیکدان انگلیسی دویستمین جایزه نوبل را ار آن خود کردند.

این سه فیزیکدان متولد انگلیس هستند اما هر سه در آمریکا کار و زندگی می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس" به نقل از بی بی سی، نیمی از جایزه 930 هزار دلاری نوبل فیزیک امسال به دیوید تولس فیزیکدان 82 ساله اهدا شد و نیم دیگر جایزه بطور مشترک به دانکن هالدین فیزیکدان 65 ساله و مایکل کوسترلیتز فیزیکدان 74 ساله رسید.

هر سه فیزیکدان در آمریکا کار و زندگی می کنند.

کمیته نوبل این جایزه را به دلیل کشف خواص "عجیب" ماده به این سه دانشمند داد، کشفی که به گفته کمیته نوبل "دری را به دنیایی ناشناخته گشود" و امکان طراحی مواد تازه ای را فراهم کرده است.

این سه فیزیکدان از شاخه نسبتا جوانی در ریاضی به نام توپولوژی استفاده کردند تا خواصی را که ماده می تواند از خود نشان دهد از نو تعریف کنند.

آنها کار خود را در دهه هفتاد میلادی آغاز کردند و نشان دادند در حالت های نادر ماده مثل ابررسانایی، ابرمایع و سطوح بسیار نازک مغناطیسی، ماده خواص فیزیکی عجیب و نامتعارفی از خود نشان می دهد.

تولس و کوسترلیتز بر پدیده هایی که در سطوح بسیار نازک مواد دیده می شوند تمرکز داشتند؛ سطوحی که به قدری نازک هستند که در واقع دو بعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوبل فیزیک 2016 به سه فیزیکدان انگلیسی تبار رسید

نوبل فیزیک 2016 به سه فیزیکدان انگلیسی تبار رسید