مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1395 ساعت 17:402016-10-09پزشكي

نقش فیزیوتراپی در درمان عوارض سرطان پستان


عضو انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: میزان ابتلا به سرطان سینه در کشور ما از سال 75 تاکنون 10 درصد رشد داشته است و فیزیوتراپی می تواند عوارض این سرطان را کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما" به نقل از روابط عمومی این انجمن؛ سپیده نفیسی افزود: از آنجایی که حرفه فیزیوتراپی در حال بلوغ و تکامل است، حرکت به سمت دکترای حرفه ای فیزیوتراپی یکی از راه های این حرفه جهت آموزش برای عملکرد مستقل، ارتقاء سطح علمی و ارائه خدمات درمانی با کیفیت بالاتر و مبتنی بر شواهد است.

وی گفت: یکی از تخصص های دکترای حرفه ای فیزیوتراپی، فیزیوتراپی در بیماری های زنان بوده است که یکی از بخش های آن درمان بیماران مبتلا به لنف ادم است.

نفیسی با بیان اینکه سرطان سینه یکی از شایعترین سرطان ها در میان زنان است و متأسفانه میزان ابتلا به این بیماری در کشور ما از سال 1375 تاکنون 10 درصد رشد داشته است ادامه داد: از آن جایی که سن ابتلا به سرطان سینه در کشور ما به طور متوسط 105 تا سال کمتر از سایر کشورهاست، افراد در سنین پایین تری دچار عوارض متعدد می­ شوند.

وی ادامه داد: با وجودی که روش های درمانی این بیماری پیشرفت کرده است ولی لنف ادم اندام فوقانی ناشی از برداشتن غدد لنفاوی ناحیه آگزیلاری یکی از عوارض شایع این بیماری است که30 تا 50 درصد افرادی را که تحت درمان ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش فیزیوتراپی در درمان عوارض سرطان پستان

نقش فیزیوتراپی در درمان عوارض سرطان پستان