مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1395 ساعت 14:562016-10-10سياسي

یادبود بزرگان/ حکایت پدر طب اطفال ایران که از نیازمندان ویزیت نمی گرفت


یکی از مشاهیر علمی ایران که در قبرستان شیخان قم آرمیده است، دکتر محمد قریب نام دارد؛ پزشکی که از نیازمندان ویزیت نمی گرفت و با محرومان مدارا می کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از قم، عناوینی مانند یکی از تاثیرگذار ترین شخصیت ها در تاریخ پزشکی ایران ، بنیانگذار طب نوین اطفال در ایران ، از بنیانگذاران انتقال خون در ایران و در راس همه این ها پدر طب اطفال ، ما را به یاد یک نام آشنا می اندازد: دکتر محمد قریب که امروز یعنی هشتم محرم الحرام، سالروز درگذشت اوست.

او متولد تهران است.

پدرش، علی اصغر خان قریب، مردی متدین و بازاری و از اهالی روستای گرَکان از توابع آشتیان بود.

محمد تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در تهران گذراند و در 18 سالگی، جزء نخستین گروه های دانشجویی بود که برای تحصیل در رشته پزشکی عازم فرانسه شدند.

وی تحصیلات پزشکی خود را در شهر رمس آغاز کرد و در پایان سال اول موفق شد جایزه لابراتوار تشریح دانشکده پزشکی را دریافت کند.

او در سال دوم در بیمارستانهای این شهر مشغول به کار شد و پس از چندی در کنکور اکسترنا و سپس انترنای بیمارستان پاریس پذیرفته شد.

در اهمیت قبولی در این دو کنکور، باید دانست که در کنکور اکسترنا در فرانسه و در آن سال ها، تنها یک نفر از بین هر چهار دانشجو انتخاب می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادبود بزرگان/ حکایت پدر طب اطفال ایران که از نیازمندان ویزیت نمی گرفت

یادبود بزرگان/ حکایت پدر طب اطفال ایران که از نیازمندان ویزیت نمی گرفت