مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1395 ساعت 10:552016-10-11سياسي

ثبت ملی پنج آیین عاشورایی در چهارمحال و بختیاری


پنج آیین عاشورایی به عنوان میراث معنوی در استان چهارمحال و بختیاری ثبت ملی شده اند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: این آیین ها شامل فرو بردن عَلَم در قدمگاه بن، مراسم آقا سلام در شهر بن، مراسم خیمه سوزان و تعزیه حضرت قاسم (ع) در شهر طاقانک و آیین چاق چاقو در شهر سامان هستند.

بهمن عسگری افزود: با شناسایی چند آیین معنوی دیگر، مقدمات لازم برای تشکیل پرونده و ارسال به دبیرخانه به منظور ثبت ملی فراهم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاریمجموعه آثار معنوی ثبت شده این استان را 48 اثر اعلام کرد و گفت: 17 اثر از این تعداد در سه سال گذشته ثبت ملی شده اند.

آیین سنتی گِل زنی، استقبال از محرم با راه اندازی کاروان نمادین، بازسازی صحنه های جانسوز کربلا، مجالس سخنرانی با هدف تبیین اهداف واقعه کربلا و قیام امام حسین(ع)، ساماندهی هیأت های مذهبی، اجرای مجالس روضه خوانی، نوحه خوانی، تعزیه خوانی، زنجیرزنی و سینه زنی و طبخ و توزیع غذاهای نذری از جمله آش و حلیم از دیگر آیین های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی پنج آیین عاشورایی در چهارمحال و بختیاری

ثبت ملی پنج آیین عاشورایی در چهارمحال و بختیاری