مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1395 ساعت 09:502016-10-18فرهنگي

30 نشان ملی مرغوبیت برای هنرمندان صنایع دستی استان کرمان


صنایع دستی استان 30 نشان ملی مرغوبیت دریافت کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما "، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: هنرمندان کرمانی در رشته های بومی مانند گلیم شیریکی پیچ ، پته و مس حائز رتبه شدند.

محمود وفایی با بیان اینکه آثار هنری هنرمندان برای دریافت مهر اصالت یونسکو که هر دو سال یک بار برگزار می شود ، مورد ارزیابی قرار می گیرد ، گفت: هنرمندان برای دریافت مهر اصالت یونسکو در ابتدای امر باید نشان ملی مرغوبیت را کسب کنند.

وی از شناسایی روستاهای هدف گردشگری دارای ظرفیت در حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: در این زمینه روستاهای هوتک ، بلورد و میمند از روستاهای مد نظر برای توسعه ، ترویج و احیای رشته هایی چون ترمه ، گلیم و سنگ فیروزه هستند.

وی همچنین به شناسایی رشته های اولویت دار بومی صنایع دستی جهت استاندارد سازی اشاره کرد و افزود: رشته هایی چون گلیم شیریکی پیچ ، مس چکشی ، قلم زنی مس و حصیر بافی برای استاندارد سازی شناسایی شده اند و به زودی با همکاری بخش خصوصی این امر به بهترین شکل انجام می گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: هم اکنون به دنبال تکمیل پرونده رشته سیس بافی و همچنین ثبت ملی گلیم شیریکی پیچ سیرجان به عنوان میراث ناملموس هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 نشان ملی مرغوبیت برای هنرمندان صنایع دستی استان کرمان

30 نشان ملی مرغوبیت برای هنرمندان صنایع دستی استان کرمان