مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1395 ساعت 13:562016-10-19اجتماعي

بزرگراه های پایتخت مجهز به دیوار صوتی می شوند


دیوارهای جاذب صوت در سال های اخیر، 16کیلومتر از بزرگراه های پایتخت را پوشش داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو"، این دیوارهای جاذب صوت برای نقاطی از بزرگراه های شهری کاربرد دارند که منازل مسکونی در مجاورت بزرگراه ها قرار گرفته اند و در مواجهه با تراز صوتی بالاتر از حد استاندارد قرار دارند.

بر اساس این گزارش، یکی از شناخته شده ترین راهکارها برای کنترل آلودگی صوتی در مسیرهای شهری، نصب دیوارهای صوتی مناسب در مجاورت مکان هایی با کاربری های حساس به صدا مانند مراکز آموزشی، درمانی، مسکونی و اداری است که البته امکان سنجی برای نصب دیوار صوتی و انتخاب جنس، شکل، ارتفاع، ضخامت و طول آن بحث بسیار گسترده ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد .

هم اکنون دیوارهای صوتی در بزرگراه های کردستان، حکیم، شهید صیاد شیرازی، آزادگان، شهید خرازی، شیخ فضل الله نوری، یادگار امام و بزرگراه طبقاتی صدر نصب شده اند و آخرین نمونه از آنها در طبقه همسطح بزرگراه صدر محدوده خیابان دیباجی درحال نصب است.

بنصب دیوار صوتی در بزرگراه ها اگر چه راه حلی مناسب و بسیار کارآمد است و تراز صوت را بین 10 تا 20دسیبل کاهش می دهد، اما به دلیل هزینه بسیار زیاد آن (هزینه حدودی تهیه و نصب هر متر مربع دیوارهای صوتی یک میلیارد ریال است) و محدودیت ارتفاع باید د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگراه های پایتخت مجهز به دیوار صوتی می شوند

بزرگراه های پایتخت مجهز به دیوار صوتی می شوند