مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1395 ساعت 14:252016-10-19اقتصادي

چرا بانک مرکزی ترازنامه خود را منتشر نمی کند؟


سوال مهمی که در پی نامه نگاری جدید سیف با روحانی مطرح شده این است که چرا بانک مرکزی ترازنامه خود را منتشر نمی کند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، پرداخت بدهی های دولت به بانک مرکزی در سال های مختلف همواره بعنوان یکی از دغدغه های اصلی سیاست گذاران پولی و بانکی محسوب می شود ولی این موضوع طی روزهای گذشته به نحوی دیگر رسانه ای شد.

در خبرهایی که طی این روزها در محافل خبری نقل می شود آمده که رییس کل بانک مرکزی در نامه ای به رییس جمهور خواستار پرداخت بدهی های دولت به این بانک شده است تا این بانک بتواند با تاخیری دوساله، ترازنامه مالی خود را منتشر کند.

هر چند در اصل خبر نامه نگاری سیف با روحانی شبهاتی وجود دارد و بانک مرکزی از اساس این خبر را رد می کند ولی سوالی درپی این خبرسازی مطرح شده و آن این است که چرا بانک مرکزی ترازنامه مالی خود را طی دو سال گذشته منتشر نکرده است؟!این درحالی است که بانک مرکزی همواره بر بانک های دولتی و خصوصی فشار می آورد تا ترازنامه خود را هرسال منتشر کنند ولی تأخیر دوساله این بانک در انتشار صورت های مالی خود، حکایت از ابهام مهمی مبنی پرداخت بدهی ها و سایر تعهدات دولت به بانک مرکزی دارد.

گفتنی است، بانک مرکزی در پاسخ به سوال تسنیم اینطور اعلام کرده که مجمع بانک مرکزی مربوط به سال 93 در بهمن 94 برگزار شده و تراز مربوط به سال 9


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بانک مرکزی ترازنامه خود را منتشر نمی کند؟

چرا بانک مرکزی ترازنامه خود را منتشر نمی کند؟