مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1395 ساعت 15:412016-10-22اقتصادي

قاچاق موبایل چگونه اوج گرفت؟


عضو اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی، تصویری و تلفن همراه گفت: عاملی که به افزایش قاچاق تلفن همراه دامن زد، بالا بردن ناگهانی تعرفه ها در این حوزه در دولت قبل از 4 به 60 درصد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس"، سعید اشتیاقی در گفت وگو با خبرآنلاین درباره مسایلی که در خصوص مشکلات و مسایل حوزه صنف تلفن همراه، اظهار داشت: با وجود این که سود فروشندگان صنف موبایل زیر یک درصد است، اما ضریب مالیاتی آنها خیلی بالاست.

اشتیاقی متذکر شد: این موضوع مشکلاتی را برای اعضای صنف ایجاد کرده و با وجود این که رکود در بازار حکم فرماست، اما مالیات های بالا باید پرداخت کنند.

وی درباره قاچاق موبایل اظهار داشت: قاچاق موبایل باید از مبادی ورودی کنترل شود و به گونه ای رفتار شود که در نهایت باعث گران شدن کالاها نشود.

اشتیاقی یادآور شد: عاملی که به افزایش قاچاق تلفن همراه دامن زد، بالا بردن ناگهانی تعرفه ها در این حوزه در دولت قبل از 4 درصد به 60 درصد بود؛ البته تعرفه واردات تلفن همراه دوباره به 25 درصد کاهش پیدا کرد و بعد مدتی به 10 درصد رسید، اما مسایل دیگری مثل مالیات ها موجب شده که همچنان قدرت رقابت از واردکنندگان قانونی گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق موبایل چگونه اوج گرفت؟

قاچاق موبایل چگونه اوج گرفت؟