مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1395 ساعت 15:212016-11-01بين الملل

جنایت های جنگی آمریکا در افغانستان زیر ذره بین لاهه


دادگاه جنایات بین المللی لاهه، رسیدگی به جنایت های جنگی ارتش آمریکا در افغانستان را آغاز می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، مجله "فارین پالیسی" به نقل از منابع خود نوشت که دادگاه جنایات بین المللی لاهه، درصدد است، تحقیقاتی گسترده و فراگیر در زمینه جنایت ضد بشریت و جنایت های جنگی انجام دهد که ارتش آمریکا مظنون به ارتکاب آن ها در افغانستان است.

به نوشته این مجله، "فاتو بنسودا" دادستان کل دادگاه لاهه، طی هفته های آینده، تحقیقات در این زمینه را آغاز خواهد کرد و پیش بینی می شود که آغاز این تحقیقات بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هشتم نوامبر آینده باشد.

با این حال، مسئولان آمریکایی اخیراً در خصوص بررسی احتمالی این پرونده و تحقیقات گسترده درباره آن به دادگاه لاهه مراجعه و ابراز نگرانی کردند.

گزارش ها حاکی از آن است که بازرسان، تاکنون چندین مورد بدرفتاری نظامیان آمریکایی با زندانیان در افغانستان را در فاصله سال های 2003 تا 2005 ثبت کرده اند، اما مقامات آمریکا، هیچ اقدامی در جهت رسیدگی به این موارد انجام نداد.

اما دادگاه جنایات بین المللی، سال گذشته در گزارشی اعلام کرد: گمان می رود که این جنایت ها با قساوت و سنگدلی ارتکاب شدند و عزت انسانی قربانیان این جنایت ها پایمال شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنایت های جنگی آمریکا در افغانستان زیر ذره بین لاهه

جنایت های جنگی آمریکا در افغانستان زیر ذره بین لاهه