مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1395 ساعت 20:212016-11-07ورزشي

رییس انجمن گردشگری ورزشی خبر داد میزبانی نوشهر از کنفرانس جهانی گردشگری ورزشی


نوشهر از کنفرانس جهانی گردشگری ورزشی میزبانی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از نوشهر، رضا خوش سرور امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ورزش داژبال یک ورزش سنتی و بومی است که از سال های بسیار دور در ایران به عنوان ورزش خانوادگی مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: این ورزش کم کم گسترش یافت و ریشه این ورزش از مازندران است و از دوره های بسیار دور وجود داشته است.

وی با بیان اینکه این ورزش در استان ها و اقوام مختلف داخلی به اسم های مختلفی شناخته می شود که مهم ترین نام آن وسطی است، افزود: این ورزش جزو ورزش های محلی ما بود ولی در سال 2011 فدراسیون جهانی ان در آمریکا تأسیس شد و در همان سال فدراسیون آسیا در کشور فیلیپین مورد بهره برداری قرار گرفت و در سال 2013 نیز انجمن جهانی داژبال در بریتانیا تشکیل شد و در نهایت در سال 2016 فدراسیون غرب آسیا با محوریت ایران تأسیس شد.

نائب رییس فدراسیون داژبال خاطرنشان کرد: ورزش داژبال از سال 2011 به سرعت در سطوح بین المللی بسط و گسترش یافت و این ورزش به عنوان مسابقات رسمی پلیس های جهان شد.

این مسؤول ادامه داد: نخستین دوره مسابقات آسیایی در کشور فیلیپین برگزار شد و دومین دوره آن در ملبورن استرالیا انجام شد و نخستین دوره مسابقات جهانی داژبال هم در آمریکا و امسال نیز در منچستر انگلیس برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس انجمن گردشگری ورزشی خبر داد میزبانی نوشهر از کنفرانس جهانی گردشگری ورزشی

رییس انجمن گردشگری ورزشی خبر داد میزبانی نوشهر از کنفرانس جهانی گردشگری ورزشی