مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1395 ساعت 15:162016-11-10سياسي

یادبود بزرگان/ آیت الله حسینی الهاشمی و تاسیس آکادمی علوم اسلامی قم


تاسیس آکادمی علوم اسلامی قم با هدف بازگشت به تمدن اسلامی، از اقدامات کم نظیری است که در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی و توسط آیت الله سید منیرالدین حسینی الهاشمی انجام گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از قم، آیت الله سید منیرالدین حسینی الهاشمی فرزند آیت الله سید نورالدین شیرازی است؛ شخصیتی که آیت الله بهجت درباره ایشان فرموده است: آقا شیخ محمدکاظم شیرازی از شاگردان بسیار مبرز آقا ضیاءالدین عراقی بر این باور بود که درس آقا ضیاء را کسی جز سید نورالدین شیرازی درک نمی کرد.

آیت الله سید نورالدین را باید از علمایی دانست که از گذشته های دور به تاسیس حکومت اسلامی ولایت فقیه می اندیشید و در درس های خود، حکومت را به پنج بخش حکومت خداوند، حکومت پیامبران (ع)، حکومت ائمه معصومین (ع)، حکومت ولی فقیه و حکومت عدول المومنین (اگر موقعیت مناسب برای تشکیل ولایت فقیه نبود) تقسیم می کرد.

او در حالی از دنیا رفت که آثار برجسته ای مانند بنیان الاصول، دقائق الحقائق و احکام الانام فی شرح شرائع الاسلام را از خود به یادگار گذاشت.

اینچنین بود که سید منیرالدین تحصیل علوم حوزوی را از دوران کودکی در محضر همین پدر اندیشمند و در شیراز آغاز کرد و در سن نوجوانی یعنی در 14 سالگی، مفتخر به تلبس به لباس روحانیت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادبود بزرگان/ آیت الله حسینی الهاشمی و تاسیس آکادمی علوم اسلامی قم

یادبود بزرگان/ آیت الله حسینی الهاشمی و تاسیس آکادمی علوم اسلامی قم