مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1395 ساعت 12:552016-11-13اقتصادي

تولید اقتصادی در روستا


ایجاد تحرک، پویایی، بهره گیری از توانمندی های بومی و بهبود شاخص های کمی و کیفی از ویژگی های اقتصاد کارآمد بر محوریت مردم است که اگر با روحیه و مدیریت جهادی تلفیق شود بنیان های اقتصاد مقاومتی شکل خواهد گرفت.

از سوی دیگر لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی فقط اجرای طرح های بزرگ نیست بلکه می توان با عملیاتی کردن طرح های تولیدی کوچک و زود بازده به ویژه در مناطق روستایی، علاوه بر کسب درآمد در رونق تولید و اقتصاد منطقه ای هم تاثیرگذار شد.

آقای فتحی مقدم اهل روستای رشوانلو در شهرستان فاروج یکی از افراد موفقی است که توانسته با بهره گیری از امکانات حداقلی در روستا، کارگاه کوچک تولید قارچ خوراکی راه اندازی کند.

او می گوید: از حدود 15 سال قبل و برای انجام کار به تهران مهاجرت کرده و در این مدت با درآمد ناچیز کارگری و بدون هیچ گونه رفاهی مخارج سنگین زندگی را به دوش کشیده است.

از این رو پس از سختی های فراوان تصمیم می گیرد به زادگاه پدری بازگردد و به کار تولیدی و کشاورزی مشغول شود.

آقای فتحی مقدم با کمک همسرش اکنون در فضای 240 مترمربعی در گوشه ای از حیاط منزل شخصی اش کارگاه پرورش و تولید قارچ خوراکی ایجاد کرده است و با استفاده از مشاوره کارشناسان کشاورزی و به کارگیری روش های علمی و نوین، در عرصه تولید به عنوان فردی موفق مطرح شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید اقتصادی در روستا

تولید اقتصادی در روستا