مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1395 ساعت 17:352016-11-13اجتماعي

گزارش مکتوب / ضربان نبض هوای آلوده پایتخت رو به افزایش است


آلودگی هوای پایتخت وکلان شهرهای کشور این روزها دغدغه ای برای شهروندان شده است و افزایش غلظت آلاینده ها هر روز نفس هارا تنگ تر می کند و این درصورتی است که قانون لایحه هوای پاک بلاتکلیف مانده است و روی میز مسئولان محیط زیست و دیگر نهادها خاک می خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما می گوید : غلظت آلاینده ها عصر امروز یکشنبه 23 ابان افزایش پیدا می کند و در حال حاضر شاخص ها ، عدد 156رانشان می دهد و این روند تا عصرفردا ادامه دارد.

*وارونگی هوا بیشترین قربانی را می گیرد ؛ شهر تهران یکی از آلوده ترین شهرهای جهان محسوب می شود که عواقب آن به صورت بیماری ها و امراض قلبی عروقی، تنفسی و سکته مغزی متوجه ساکنان این شهر می شود.

شواهد نشان داده است که در روزهایی که آلودگی هوای ناشی از ذرات معلق زیاد بوده ، موارد پذیرش افرادی که دچار مشکلات قلبی-عروقی و تنفسی شده بوده اند، بیشتر بوده است.

در مطالعه ای که مسعود فشکی کارشناس مهندسی بهداشت محیط در خصوص رابطه مرگ و میر شهروندان و آلودگی هوا در سال 93 انجام داده است مشخص شده که میان افزایش آمار مرگ و میر و روزهای آلوده ارتباط معناداری وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش مکتوب / ضربان نبض هوای آلوده پایتخت رو به افزایش است

گزارش مکتوب / ضربان نبض هوای آلوده پایتخت رو به افزایش است