مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1395 ساعت 16:402016-11-16فرهنگي

«فروشنده» فرهادی رکورد «محمد» مجیدی را شکست اما رکورد بیننده جابجا نشد


فرهادی در شرایطی این رکورد را به نام خود ثبت کرد که «گذشته» فیلم پیشین یک میلیارد و هفتصد میلیون فروش داشت؛ «جدایی نادر از سیمین» که برای فرهادی جایزه اسکار را به ارمغان آورد، - فروشنده تازه ترین فیلم سینمایی اصغر فرهادی، در واپسین روزهای اکران عمومی در ایران توانست فیلم محمد اثر مجید مجیدی را در فروش ریالی پشت سر بگذارد و پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شود؛ اتفاقی که به واسطه مدت و وسعت اکران فیلم مجیدی، بعید به نظر می رسید برای فیلمی رخ دهد و انتظار نمی رفت به این سرعت رکوردا در سینمای ایران جابجا شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ اکران فیلم های سینمایی در ایران با حواشی فراوانی همراه بوده و برخی فیلم های دهه شصت که سال های متمادی بر پرده برخی سینماها به نمایش در می آمدند به واسطه اقتضائات آن دوران و نبود گزینه تفریحی دیگر، به عنوان پرمخاطب ترین فیلم های تاریخ شناخته می شوند.

در صدر این لیست کلاه قرمزی و پسرخاله قرار دارد که با میانگین بلیت 50 تومانی در سال 1372، صد و هفتاد و دو میلیون تومان فروش داشت که معادل سه میلیون و چهارصد و چهل هزار بلیت می شود.

بعد از فیلم ایرج طهماسب، فیلم مردم عوضی به کارگردانی محمدرضا هنرمند با میانگین بلیت 150 تومان در سال 1377، حدود چهارصد و یک میلیون تومان فروش داشت که دو میلیون و ششصد و هفتاد هزار بل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«فروشنده» فرهادی رکورد «محمد» مجیدی را شکست اما رکورد بیننده جابجا نشد

«فروشنده» فرهادی رکورد «محمد» مجیدی را شکست اما رکورد بیننده جابجا نشد