مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1395 ساعت 19:252016-11-17بين الملل

برپایی نخستین خیمه حسینی در نینوا بعداز اخراج داعش


گروهی از نیروهای ارتش عراق در سالروز اربعین، در مجاورت ویرانه های مقام امام زین العابدین علیه السلام در استان نینوا، نخستین خیمه عاشورایی را بر پا کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما" به نقل از تلویزیون العالم، اعضای گروهک داعش پس از تصرف موصل و دشت نینوا در عراق، همه مراکز دینی اعم از زیارتگاه ها، مساجد و حسینیه های متعلق به پیروان اهل بیت علیهم السلام را منفجر کرده اند.

علی الشبکی خبرنگار این شبکه در گزارشی گفت: مقام امام زین العابدین علیه السلام در روستای علی رج در استان نینوا یکی از اماکن دینی مقدس برای محبان اهل بیت علیهم السلام است و مراسم عزاداری عاشورا همواره در این مکان برگزار می شد.

تخریب این مکان مقدس برای اهالی موصل از تخریب خانه هایشان و کوچ اجباری آنها نیز غم انگیزتر بود زیرا با این مکان مقدس ارتباط معنوی و عاطفی داشتند.

اعضای گروهک داعش همچنین ساختمان های بسیاری را که مربوط به آرامگاه های انبیاء و مقامات اولیاء الله و صالحین بود ویران کرده اند.

مقام امام علی بن موسی الرضا علیه السلام در روستای تیسخراب و مقام حضرت زینب علیها السلام در سنجار و مقام امام حسین علیه السلام در خزنه تپه و مقام حضرت خضر در همین منطقه و مقام امام علی بن ابی طالب علیه السلام در روستای مناره شبک و همه حسینیه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی نخستین خیمه حسینی در نینوا بعداز اخراج داعش

برپایی نخستین خیمه حسینی در نینوا بعداز اخراج داعش