مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1395 ساعت 14:102016-12-02پزشكي

استرس چگونه بر گلبول های خونی اثر می گذارد؟


استرس زیاد به طور غیر مستقیم می تواند تعداد گلبول های قرمز را کاهش و تعداد گلبول های سفید خون را افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کامبیز داوری با اشاره به اینکه تعداد گلبول های خون به طور مستقیم تحت تاثیر استرس قرار نمی گیرند، گفت: استرس چند فرم دارد و به طور معمول استرس ناشی از حوادث به دلیل اینکه بدن را در حالت تهاجمی قرار می دهد، باعث افزایش گلبول های سفید می شود.

وی ادامه داد: با افزایش استرس و ترس در افراد به دلیل اینکه ضربان قلب بالا می رود، تعداد گلبول های سفید نیز افزایش می یابد؛ چرا که قلب در حالت تهاجمی قرار دارد.

این متخصص افزود: از طرفی استرس مزمن از نظر روحی بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد و به دلیل اینکه فرد به طور مداوم نگران و مضطرب است، باعث سوء تغذیه و دردهای سایکوسوماتیک (دردهای جسمی و روانی) می شود که این گونه استرس ها روی سیستم بدن تاثیر می گذارد.

داوری با اشاره به اینکه استرس به طور مستقیم نمی تواند باعث کمبود گلبول های قرمز شود، افزود: استرس می تواند باعث ایجاد زخم معده و به دنبال آن سوءتغذیه شود که خود این سوءتغذیه موجب سوءجذب می شود و سوءجذب ناشی از سوءتغذیه هم موجب می شود تا مواد غذایی نظیر آهن و سایر مواد مورد نیاز جذب نشوند و به دنبال آن خون سازی بدن دچار مشکل شود و کم خونی را ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرس چگونه بر گلبول های خونی اثر می گذارد؟

استرس چگونه بر گلبول های خونی اثر می گذارد؟