مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1395 ساعت 11:062016-12-06فرهنگي

تقدیر یونسکو از بنیاد فردوسی برای پاسداری از هنر نقالی


سازمان یونسکو از بنیاد فردوسی به موجب پاسداری از هنر نقالی تقدیر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ به نقل از بنیاد فردوسی، برپایه گزارش اجلاس جهانی سازمان یونسکو کشورهای عضو درباره وضعیت کنونی عناصر ثبت شده در فهرست نیازمند پاسداری فوری مورد ارزیابی قرار گرفته که ایران برای گزارش دوره ای پرونده نقالی تنظیم شده از سوی بنیاد فردوسی تقدیر شده است.

هنر نقالی در سال 2011 در فهرست نیازمند پاسداری فوری یونسکو با همکاری میراث فرهنگی، بنیاد فردوسی، مرکز هنرهای نمایشی و خانه تئاتر به ثبت جهانی رسیده بود، یونسکو با بررسی گزارش بنیاد فردوسی برای پاسداری هنر نقالی از ایران به خاطر اجرای موفق اقدام های پاسدارانه و ارایه گزارش کامل قدردانی کرد.

در این اجلاس یونسکو گزیده ای از گزارش های سازمان های مردم نهاد جهان از جمله گزارش ویژه بنیاد فردوسی درباره پاسدارای هنر نقالی از سوی سازمان میراث فرهنگی ارایه شده است.

گزیده ای از برنامه های پاسدارانه هنر نقالی ایران که از سوی بنیاد فردوسی در پنج سال پیشین انجام شده و امسال به یونسکو ارایه شده به این ترتیب بوده است: 1- آیین گرامیداشت ثبت جهانی نقالی 2- سود بردن از هنر نقالی در رویدادهای فرهنگی هنری در ایران 3- رهسپاری نقالان برتر ایران به جشنواره ها و نمایشگاه های جهانی 4- تلفیق هن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقدیر یونسکو از بنیاد فردوسی برای پاسداری از هنر نقالی

تقدیر یونسکو از بنیاد فردوسی برای پاسداری از هنر نقالی