مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1395 ساعت 02:062016-12-09بين الملل

یوسف شفیعی دولت نجات ملی و چشم انداز جنگ 21 ماهه یمن


پس از 21 ماه تجاوز عربستان به یمن، تشکیل دولت نجات ملی سازمان یافته ترین و تاثیرگذارترین اقدام بوده که می تواند پیامدهای مثبتی داشته باشد که مهمترین آن نظم در اداره کشور و تلاش برای پیگیری حقوقی جنایت های عربستان در یمن خواهد بود - در حالی بیش از 20 ماه از آغاز تجاوز عربستان به همراه چند کشور دیگر حوزه خلیج فارس که از فروردین ماه 94 شروع شد، می گذرد که آل سعود در باتلاق خودساخته ای گرفتار شده اند و تلاش های سازمان ملل و آمریکا برای نجات سعودی ها نیز تاکنون مثمر ثمر نبوده است.

عربستان به دنبال آن بود که همسایه جنوبی خود را بیش از پیش تضعیف کند و از سر برآوردن هرگونه نهضت مقاومتی در این کشور جلوگیری کند، چرا که یمنِ مستقل و توانا همواره تهدیدی برای حاکمیت آل سعود بوده است.

از این رو در یک حمله برق آسا از زمین و هوا به یمن حمله کرد و روز به روز بر شدت جنایات خود در این کشور افزود، اما بر خلاف پیش بینی آل سعود مقاومت یمن نه تنها به زانو درنیامد، بلکه روز به روز با رونمایی از تسلیحات جدید به ویژه موشک های بالستیک، قدرت خود را به رخ آل سعود کشاند.

کار به جایی رسید که موشک های بالستیک نیروهای انصارالله تا فرودگاه بین المللی جده نیز رسید و به این ترتیب هراس در کاخ های لرزان آل سعود بیش از پیش پدیدار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یوسف شفیعی دولت نجات ملی و چشم انداز جنگ 21 ماهه یمن

یوسف شفیعی دولت نجات ملی و چشم انداز جنگ 21 ماهه یمن