مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1395 ساعت 19:102016-12-13اقتصادي

تاثیر نوسانات نرخ دلار بر قیمت لوازم خانگی


رییس اتحادیه لوازم خانگی از افزایش حدود شش درصدی قیمت لوازم خانگی به دنبال افزایش نرخ دلار در هفته های اخیر خبر داد و تصریح کرد که این افزایش قیمت، - رییس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه بازار لوازم خانگی همچنان در رکود قرار دارد، گفت: در حال حاضرمحصولات داخلی به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه و کالاهای وارداتی هم به دلیل گران شدن دلار با افزایش قیمت مواجه شده اند، البته ما به عنوان اتحادیه این افزایش قیمت را قابل قبول نمی دانیم، چراکه وقتی کالایی در انبار است و قبل از گران شدن دلار وارد شده است نباید قیمت آن افزایش پیدا کند.

وی افزود: این وظیفه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است که بازار و قیمت ها را نظارت و رصد کند و پیگیری های لازم را انجام دهد.

افزایش قیمت زمانی اتفاق می افتد که کالایی گران وارد شود اما وقتی کالا در انبار وجود دارد گرانی دلار نباید باعث گران شدن کالاها بشود.

طحان پور تصریح کرد: گران شدن کالاها پس از بالا رفتن نرخ ارز برای اقتصاد ما تبدیل به یک عادت شده است و تاثیر آن هم در بازار منفی است، شاید گردش کاذبی در بازار ایجاد کند اما رکود را تشدید خواهد کرد و باعث می شود مردم به جای خرید کالای جدید ترجیح می دهند وسایل قدیمی شان را تعمیر کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر نوسانات نرخ دلار بر قیمت لوازم خانگی

تاثیر نوسانات نرخ دلار بر قیمت لوازم خانگی