مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1395 ساعت 13:052016-12-15دانش

تهیه منسوجات با کارایی ویژه به کمک فناوری پلاسما


تهیه منسوجات با کارایی ویژه به کمک فناوری پلاسما، عنوان طرح تحقیقاتی استاد دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند است که 20 مقاله ISI از آن در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسیده است.

- ، عنوان طرح تحقیقاتی استاد دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند است که 20 مقاله ISI از آن در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" مرکز خراسان جنوبی، پلاسما حالت چهارم ماده است و هنگامی که تخلیه الکتریکی در یک گاز انجام شود، گاز به پلاسمای گازی تبدیل می شود که مجموعه ای از ذرات فعال و پرانرژی است که در برخورد با سطوح موجب ایجاد تغییرات فیزیکی و شیمیایی برروی آن می شود.

این تغییرات در مقیاس نانو است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و پژوهشگر این روش گفت: در صنعت نساجی، روشی سنتی از فرآیندهای شیمیایی مرطوب برای ایجاد خواص مختلف در منسوجات استفاده می شود که تغییرات نامطلوبی همچون کاهش استحکام پارچه و تغییر خواص فیزیکی منسوجات را نیز به دنبال دارد، اما فناوری پلاسما مشکلات روشهای سنتی صنعت نساجی را ندارد.

دکترامین الدین حاجی درخصوص مزایای استفاده از روش پلاسما درصنعت نساجی افزود: در روش پلاسما خواص مطلوب منسوجات، بدون مصرف بالای مواد شیمیایی و در زمان کوتاه و بدون تغییرات نامطلوب در خواص ذاتی کالا، ایجاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه منسوجات با کارایی ویژه به کمک فناوری پلاسما

تهیه منسوجات با کارایی ویژه به کمک فناوری پلاسما