مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1395 ساعت 17:512016-12-15اقتصادي

30درصد از بودجه عراق صرف جنگ با داعش شد


وزرات برنامه ریزی عراق روز پنجشنبه اعلام کرد که بیش از 30 درصد از درآمدهای این کشور صرف مبارزه با گروهک تروریستی داعش شده است که بیش از دو سال بخش های مختلفی از غرب و شمال این کشور را اشغال کرده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو"، به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز ، سلمان الجمیلی وزیر برنامه ریزی عراق افزود: عراق همچنان با مشکلات مالی ناشی از کاهش شدید قیمت نفت نیز روبروست، امری که سبب شده تا درآمدهای کشور از فروش نفت 70درصد با کاهش روبرو شود.

الجمیلی با اشاره به این که تروریسم و اشغال داعش بر بخش های زیادی از کشور، مانع بزرگ شکوفایی اقتصادی عراق بوده است، گفت: عملیات نظامی علیه داعش علاوه بر افزایش میانگین فقر در عراق، بیش از 30 درصد از بودجه کشور را صرف خود کرده است.

وی همچنین گفت: شهرهایی که پس از آزادسازی از داعش پس گرفته شده ، برای بازسازی نیازمند سرمایه زیادی است.

وزیر برنامه ریزی عراق با اشاره به این که مشکل دیگری که کشور با آن روبروست مشکل تغییر بافت جمعیتی این کشور است که درپی موج پناهندگی و مهاجرت به ویژه مهاجرت گروه های سنی 15 29 سال در کشور رخ داده است، تصریح کرد: این امر یک چالش بزرگ در مسیر رشد کشور خواهد بود، چرا که خود مستلزم ایجاد فرصت های شغلی زیاد برای جوانانی است که در جستجوی کار به کشورهای دیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30درصد از بودجه عراق صرف جنگ با داعش شد

30درصد از بودجه عراق صرف جنگ با داعش شد