مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1395 ساعت 14:002016-12-18سياسي

شناسایی بیش از 23 گروه خونی نادر در کشور


تاکنون بیش از 23 گروه خونی نادر در کشور شناسایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"؛ علی اکبر پور فتح الله در نشست خبری سازمان انتقال خون افزود: گروه های خونی نادر گروه هایی هستند که میزان شان در جامعه بسیار پایین است و آمار این افراد در جامعه یک در هزار است.

وی گفت: گروه های خونی بسیار نادر هم گروه های خونی هستند که میزان شیوع آن ها در هر 10 هزار نفر یک نفر است و این موضوع به علل مختلف به وجود می آید.

پور فتح اله با بیان اینکه در این شرایط انتقال خون از افراد سالم به این افراد عملا وجود ندارد ادامه داد: ما در ایران بیش از 10 سال است که برای این افراد برنامه ریزی های اجرایی انجام داده ایم و جز 23 کشوری هستیم که در این خصوص برنامه های مدون شده داریم و توانستیم این برنامه ها را به خوبی اجرا کنیم.

رییس سازمان انتقال خون افزود: ما در کارگروه بین المللی گروه های خونی نادر یکی از اعضای اصلی محسوب می شویم و توانایی شناسایی و درمان گروه های خونی نادر را داریم و در سطح ملی و منطقه ای می توانیم برای این گروه ها خون تهیه کنیم.

وی گفت: تاکنون بیش از 23 گروه خونی نادر در کشور شناسایی شده است و خون تعدادی از این افراد را جهت استفاده در دمای 70- درجه فریز می کنیم و در کنار آن یک لیست ملی هم داریم که نام این افراد در آن ثبت می شود و این افراد گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی بیش از 23 گروه خونی نادر در کشور

شناسایی بیش از 23 گروه خونی نادر در کشور