مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1395 ساعت 15:252016-12-19سياسي

زنان در دولت های پس از انقلاب، چه سهمی از کابینه داشته اند؟


تقریبا در تمامی دولت هایی که از حضور زنان در جمع دولتی ها و کابینه استفاده کرده اند، موضوع بهره گیری از بانوان در جایگاه هایی همچون وزارت، معاونت رییس جمهور، - امتیاز خبر: 84 از 100 تعداد رای دهندگان 81 صندلی وزارت بالاترین آمال دست یافتی سیاستمداران زن ایران است.

کسانیکه در اولین روزهای انقلاب اسلامی از نقش پررنگ خود در عرصه سیاست تمجیدها شنیده بودند، با تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی باورشان بر صحت این گفته ها بیشتر شد.

حضور منیره علی معروف به منیره گرجی به عنوان تنها زن عضو این مجلس، زنان را به این باور رساند که جمهوری اسلامی ایران، جایگاه ویژه ای را برای آنان در نظر خواهد گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، برگزاری انتخابات مجلس اول و راه یافتن 4 زن که البته همه آنان از سوی مردم تهران انتخاب شده بودند، خیال آنان را از سهیم شدن در امور کشورداری تا حدودی راحت کرد، اما رفته رفته که از سال های نخستین انقلاب فاصله می گرفتیم، این تنها مجلس شورای اسلامی بود که به محفلی برای اعلام حضور سیاستمداران زن تبدیل می شد.

کابینه دولت ها با وجود اینکه شرطی بنام رجل سیاسی نداشتند تا با تفسیرهای گوناگون عرصه را برای ورود زنان تنگ کنند، درهای خود را به سختی به روی برخی از سیاستمداران زن گشودند تا تغییر چهره مردانه سیاست به این راحتی ها هم امکانپذیر نبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان در دولت های پس از انقلاب، چه سهمی از کابینه داشته اند؟

زنان در دولت های پس از انقلاب، چه سهمی از کابینه داشته اند؟