مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1395 ساعت 09:252016-12-20سياسي

حکمرانی خوب ، ثبات اجتماعی و ثبات


حکمرانی خوب، ثبات اجتماعی، ثبات اقتصاد کلان و توجه به اقتصاد خرد 4 شاخص اقتصاد مقاومتی را تشکیل می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما "؛ علیرضا اشرفی عضو مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمان رهبر انقلاب به اقتصاد مقاومتی گفت: در سال 89 ، در پیام رهبر انقلاب این موضوع مهم بیشتر به دلیل تحریم ها بود، زیرا در آن بازه تحریم ها بیشتری فشار را به کشور وارد می کرد اما در سال 92 وقتی سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد، یک بسته کامل دیده شد.

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاوم در دنیا از دو واژه تشکیل شده است ؛ اقتصادی که در مقابل آسیب پذیری ها مقاوم است و می تواند پاسخگو باشد و همچنین از توانمندی هایش استفاده کند، یعنی دو ویژگی عدم آسیب پذیری و تقویت تاب آوری را دارد.

عضو مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به انواع آسیب پذیری های اقتصادی گفت : یک نوع آسیب پذیری می تواند داخلی باشد یعنی به دلیل ضعف های ساختاری اقتصاد داخلی است که وابستگی به نفت و بیکاری و الگوی نادرست مصرف از شاخص های آن است.

اشرفی ادامه داد: در کنار این نوع آسیب، با تهدیدات محیطی نیز روبرو هستیم که کل دنیا با آن درگیر هستند و اجلاس اقتصادی "داووس" هر ساله نشست هایی تحت عنوان تهدیدات محیطی برگزار می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکمرانی خوب ، ثبات اجتماعی و ثبات

حکمرانی خوب ، ثبات اجتماعی و ثبات