مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1395 ساعت 22:262016-12-20فرهنگي

تجلیل از رضا رویگری در شب چله میراث فرهنگی


جشن آیینی یلدای تشکل های غیردولتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری با تجلیل از رضا رویگری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، جشن پاسداشت آیین های یلدا در سالن آمفی تاتر سازمان میراث فرهنگی و با حضور نمایندگانی از سازمان های مردم نهاد (سمن ها ) برگزار شد.

در این جشن که پیش تر اعلام شده بود رییس سازمان میراث فرهنگی نیز در آن حضور خواهد داشت ولی اینگونه نشد، سعید شیرکوند معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی و بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی این سازمان حاضر شدند.

معاون میراث فرهنگی کشور در ابتدا با اشاره به تقاضای ایران برای ثبت جهانی آیین یلدا در یونسکو افزود: ایرانیان فردای این شب را، روز ولادت خورشید و زایش نور بعد از تاریکی طولانی ترین شب سال می دانستند و دور هم به شعرخوانی و قصه گویی می پرداختند.

محمد حسن طالبیان تاکید کرد: اشتراکاتی مثل اعتدال ورزی، احترام به فرهنگ ها و همبستگی بین میراث ناملموس است که باعث حفظ و استمرار آنها شده است.

وی ادامه داد: پرونده شب یلدا همانند نوروز به صورت مشترک و با مدیریت ایران در فهرست میراث جهانی به ثبت خواهد رسید، چراکه توجه به پرونده های چندملیتی امروز بیش از پیش مورد توجه یونسکو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجلیل از رضا رویگری در شب چله میراث فرهنگی

تجلیل از رضا رویگری در شب چله میراث فرهنگی