مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 دی 1395 ساعت 14:102016-12-23اقتصادي

سهم هر ایرانی از یارانه تاکنون چند میلیون تومان شده؟


قانون هدفمندی یارانه ها تاکنون در دو فاز توسط دولت های وقت به اجرا در آمده و با وجود تورم های موجود در جامعه، هزینه های هنگفتی روی دست دولت گذاشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران، قانون هدفمندی یارانه ها در زمستان سال 1387 از سوی دولت نهم به مجلس شورای اسلامی ارائه و پس از چالش های فراوان در اواخر آذر ماه سال 1389 کلید خورد؛ این طرح ها یکی از ارکان طرح تحول اقتصادی بود که هدف اصلی آن تغییر راهبرد اعطای یارانه و حذف تدریجی آن ها از مواد سوختی، مواد خوراکی، آب، برق و سایر اقلام است.

فاز اولطبق این قانون، شانزده قلم کالا و خدمات مشمول حذف یارانه و عرضه به قیمت بین المللی شدند و با شروع این فرآیند فرم های اطلاعات اقتصادی برای دریافت یارانه نقدی از سوی 68 میلیون و 482 هزار و 758 نفر در قالب حدود 20 میلیون خانوار تکمیل شد و اولین مرحله واریز یارانه نقدی به حساب خانوارها با پرداخت 40 هزار و پانصد تومان به ازای هر نفر در ماه آغاز شد که برای این تعداد خانوار چیزی حدود 4 هزار و هشتصد میلیارد تومان در مجموع هر ماه واریز می شد.

با آغاز هدفمندی یارانه ها در مدت پنج سال یارانه کالاهایی مانند بنزین، گازوییل، گاز، نفت، برق، آب، گندم، شکر، برنج، روغن و شیر حذف و این محصولات با قیمت بازارهای منطقه خلیج فارس عرضه شد؛ البته قرار شد در سال 90 از یارانه هایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم هر ایرانی از یارانه تاکنون چند میلیون تومان شده؟

سهم هر ایرانی از یارانه تاکنون چند میلیون تومان شده؟