مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1395 ساعت 18:402016-12-27اقتصادي

واردات گاز از ترکمنستان رابطه ای تجاری است


علاقه نداریم که رابطه دوستی و حسن همجواری خود را با کشور ترکمنستان کم کنیم و به زودی در سفر به کشور ترکمنستان با مسئولان این کشور درخصوص نوع قراردادهای خرید و فروش گاز مذاکرده می کنم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما"،حمیدرضا عراقی افزود: در قدیم ما به گاز ترکمنستان به عنوان یک نیاز نگاه می کردیم اما اکنون رابطه واردات گاز از ترکمنستان یک رابطه تجاری است و اگر مشکلی پیش بیاید که ترکمنستان قطع صادرات گاز داشته باشند، برنامه ریزی ها و راه های فراوانی است که برای مردم هیچ مشکلی پیش نیاید و گاز را تامین کنیم اما به هیچ عنوان علاقه نداریم که رابطه دوستی و حسن همجواری خود را با کشور ترکمنستان کم کنیم.

وی افزود:به زودی من با مسئولان ترکمنستانی درخصوص نوع قراردادهای خرید و فروش گاز مذاکرده میکنم و همان قراردادی که با کشور ترکیه داریم را با ترکمنستان داریم و مسائل قراردادی قابل بحث است و باید به نتیجه برسیم اما اگر خدایی نکرده مسائل قراردادی به مسائل غیرقراردادی برسد، یقینا کشوری که بیشترین ضرر را می کند، ما نخواهیم بود.

عراقی گفت: حدود 700 میلیون مترمکعب در روز در کشور گاز طبیعی تولید می شود و به شبکه های سراسری و نیروگاه ها و صنایع و پتروشیمی ها و پالایشگاه ها و منازل مردم با 21 میلیون مشترک بهره مند می شوند اما در حال حاضر تنها از ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات گاز از ترکمنستان رابطه ای تجاری است

واردات گاز از ترکمنستان رابطه ای تجاری است