مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 دی 1395 ساعت 10:402017-01-02اقتصادي

از قصه کارمزدها تا واردات از آمریکا


اکنون در مغازه های کوچک و بزرگ،در چارسوق های بازار و حتی کوچه و پس کوچه های محله های قدیمی هم هر کسی بخواهد حتی یک ماست بخرد،کارتخوان در اختیارش است؛ - اگرچه کارمزد و تولیدش روایتی شنیدنی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، کارتخوان های فروشگاهی هم در ایران، سرنوشتی خواندنی دارند.

از روزی که اولین دستگاه وارد مغازه ها شد تا امروز که در هر کوچه و پس کوچه و خیابان و قطار مترو هم به سهولت، دستگاههای کارتخوان برای خریدهای غیرنقد مردم در دسترس است، این دستگاهها در ایران فراز و نشیب داشته اند.

آنگونه که آمار رسمی بانکی می گوید، در مهرماه سال جاری بالغ بر پنج میلیون و 555 هزار دستگاه کارتخوان فروشگاهی در کشور فعال بوده اند که البته نسبت به شهریورماه گذشته، رشدی 6 درصدی داشته اند؛ این را می توان تحولی در حوزه نقل و انتقالات پولی خرد در میان مردم جامعه دانست؛ اما به هرحال نباید از مشکلات آن هم غافل بود.

البته کارشناسان بانکی و دست اندرکاران تولید می گویند که نیاز سالانه کشور سالانه 800 هزار تا یک میلیون دستگاه کارتخوان است که البته نباید عمر مفید هر دستگاه و تعمیرات احتمالی آن را هم از نظر دور داشت؛ اما نکته حائز اهمیت آن است که برای همین تعداد دستگاه نیز، سالانه بالغ بر 130 میلیون دلار ارز از کشور خارج می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از قصه کارمزدها تا واردات از آمریکا

از قصه کارمزدها تا واردات از آمریکا