مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 دی 1395 ساعت 12:112017-01-11سياسي

بعضی از نسخ خطی کهن شیعی از کشور خارج و معدوم شده است


معاون کتابخانه ملی ایران از قاچاق برخی از نسخ بسیار کهن شیعی به خارج از کشور و همچنین معدوم شدن آن ها خبر داد و از این اتفاق اظهار تاسف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ این مطلب را غلامرضا امیرخانی معاون کتابخانه ملی ایران در جریان نشست خبری پانزدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی که صبح امروز چهارشنبه 22 دی ماه در محل این سازمان برگزار می شود، عنوان کرد و گفت: سوالی که امروز می بایست مطرح کرد این است که چرا بسیاری از نسخ خطی از کشور خارج می شوند و ما بعد از مدتی متوجه این اتفاق می شویم؟ ظاهرا جواب این سوال مشخص است و به مسائل مالی برمی گردد، اما واقعا باید عزم جدی در میان مسئولان رده بالای کشورمان به وجود بیاید که میراث فرهنگیمان حفظ شود.

این مقام مسئول در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزود: وظیفه حفاظت از میراث مکتوب کشور در درجه اول برعهده کتابخانه های بزرگ کشور است و باید از خروج این آثار جلوگیری کنند.

چند وقت قبل خبری منتشر شد با این مضمون که تنها یک برگ مینیاتوردار از شاهنامه شاه طهماسب 12 میلیون دلار (یا پوند) در حراج ساتبی فروخته شد.

امیرخانی ضرورت تخصیص بودجه های قابل توجه را برای جلوگیری از قاچاق نسخ خطی به خارج از کشور یادآور شد و خطاب به کسانی که این نسخه ها را به صورت شخصی در اختیار دارند، گفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بعضی از نسخ خطی کهن شیعی از کشور خارج و معدوم شده است

بعضی از نسخ خطی کهن شیعی از کشور خارج و معدوم شده است