مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 دی 1395 ساعت 12:312017-01-12سياسي

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هویت ایرانی با زبان فارسی پیوند خورده است


هویت اسلامی و شیعی ایرانیان با زبان فارسی پیوندخورده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از شیراز، سیدرضا صالحی امیری ظهر امروز در همایش ملی زبان فارسی و هویت در شیراز اظهار داشت: قانون، عرف و سنت، فرهنگ هر جامعه را می سازند و هویت از مفاهیم بنیادین جامعه شناختی و فرهنگی است.

وی افزود: بر مبنای هویت فردی و جمعی احساس تمایز با فرهنگ دیگر شکل می گیرد و هویت ملی هر کشوری ریشه در باورها، سنت ها و تاریخ آن کشور دارد.

به گفته وی، برای ایرانیان تقویت زبان فارسی تقویت هویت دینی و ملی است و بقای این سرزمین در گرو حفظ هویت اصلی یعنی زبان آن است.

صالحی امیری زبان را عامل پیوند دهنده ملت ها توصیف کرد و افزود: بررسی دقیق و عالمانه تأثیر زبان بر هویت ضرورت دارد چرا که هویت ملی با زبان ملی پیوندی ناگسستنی دارد.

وی با بیان این که زبان فارسی زبان شعر، ادب و عرفان، حکمت و دانش است، ابراز داشت: ورود غیر طبیعی واژگان بیگانه به زبان فارسی یکی از آسیب هایی است که این مولفه قوام بخش هویت ملی را تهدید می کند.

انتهای پیام/76001/صا10 http://fna.

ir/GUNZ1U نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هویت ایرانی با زبان فارسی پیوند خورده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هویت ایرانی با زبان فارسی پیوند خورده است