مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 دی 1395 ساعت 13:252017-01-12فرهنگي

زبان میراث باشکوه و رمز هویت ملی


تقویت زبان فارسی تقویت هویت دینی و ملی است .

- "، مرکز فارس ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش ملی زبان فارسی و هویت در شیراز گفت: برای ما ایرانیان تقویت زبان فارسی تقویت هویت دینی و ملی است و بقای این سرزمین در گرو حفظ هویت یعنی زبان است.

سید رضا صالحی امیری افزود: هویت ملی هر کشوری برگرفته از باورها، سنت ها و تاریخ آن کشور است وهر ملتی برای تکامل نیازمند یک هویت است که در سرزمین ما این هویت زبان فارسی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هویت ملی با زبان ملی پیوندی ناگسستنی دارد، افزود: هویت ایرانی در ایران باستان با زبان پهلوی و دین زرتشتی شکل گرفت و در دوران اسلام با زبان فارسی و مذهب تشیع آمیخته شده است.

وی با بیان اینکه پرچم، سرزمین، اعیاد، سنتها و اسطوره ها مولفه های هویت ایرانی است، تصریح کرد: مؤلفه زبان نقش مهم و حیاتی در ساخت هویت ایرانی دارد و بر آن تأثیر می گذارد.

صالحی امیری گفت: زبان فارسی زبان شعر، ادب و عرفان، زبان حکمت و دانش و زبان ادبیات کلاسیک پرآوازه ایران اسلامی است و به همین دلیل هویت ملی ایرانیان بر زبان فارسی استوار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تهدیدها و آسیب هایی که زبان را تهدید می کند افزود: ورود واژگان بیگانه به زبان فارسی یکی از این آسیب هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زبان میراث باشکوه و رمز هویت ملی

زبان میراث باشکوه و رمز هویت ملی